Podstawowy przepis na MUFFINKI

Ostatnio zakochałam się w muffinkach. Kiedyś zrobiłam do nich podejście, wyszły suche, twarde i były bardzo zapychające. Wertując internet natknęłam się na ciekawy przepis, którym chciałam się z Wami podzielić. 

 

 

Muffinki - podstawowy przepis 

 

Składniki:

2 szklanki mąki,
szklanka cukru,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
szklanka mleka,
1/2 szklanki oleju,
2 jajka.


Wykonanie:

Mąkę i proszek do pieczenia przesiać przez sitko do miski, dodać cukier.
Do osobnego naczynia wlać mleko, olej oraz dodać jajka i zmiksować. 
Płynną masę dodać do suchych składników i całość zmiksować na gładką masę.

Na koniec dodać dodatki np. czekoladę.



Przygotowaną masę rozlać do papilotek, ułożyć je na blaszce 
i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. 
Piec 25-30 minut (do suchego patyczka).




Wyżej wymieniony przepis wystarcza na około 24 muffinki.

Smacznego! 

 

Zapraszam również do innych przepisów na muffinki: 

Muffinki z dżemem truskawkowym 

Muffinki z kremem czekoladowym i polewą czekoladową

Muffinki czekoladowe z kremem czekoladowym i polewą czekoladową

Muffinki czekoladowe z budyniem i polewą czekoladową 

 

Kremy do muffinek:

Krem do muffinek o smaku mojito

Czekoladowy krem do muffinek 



Komentarze

Popularne posty