Zupa z serków topionych

Ostatnio spróbowałam zrobić zupę z serków topionych...
... przyznam szczerze, że przygotowywałam ją bez większego entuzjazmu ale bardzo miło się zaskoczyłam.
Zupa prosta w wykonaniu i naprawdę smaczna.
Wypróbujecie!



Zupa z serków topionych


Składniki:

200 g serków topionych (ja pomieszałam smak goudy i emmentalera),
małą cebula,
4 ząbki czosnku,
2 litry bulionu,
4-5 łyżek masła,
200 ml śmietany 30%,
1/2 łyżeczki kurkumy,
sól,
pieprz,
szczypta gałki muszkatołowej,
bagietka.

Wykonanie:

Cebulą i czosnek kroimy w małą kostkę i podsmażamy na 2 łyżkach masła.


Serki topione oraz zeszklone cebulę i 2 ząbki czosnku dodajemy do gorącego bulionu i gotujemy około 25 minut (do momentu aż serki się rozpuszczą).


Następnie wlewamy śmietanę i dodajemy przyprawy.


Pomimo, iż gotowaliśmy zupę do całkowitego rozpuszczenia się serków to ze względu na cebulę i czosnek zupę blenderujemy.
Do miseczki przeciskamy przez praskę pozostały czosnek, dodajemy masło i dokładnie mieszamy.
Bagietkę kroimy na małe kromki, smarujemy ją z obu stron masłem czosnkowym i nakładamy na suchą patelnię.


Smażymy na małym ogniu, pod przykryciem do momentu uzyskania pożądanej chrupkości pieczywa.


Zupkę podajemy z bagietkami.


Smacznego!


Komentarze

  1. Robie podobnie tylko ze dodaje mięso mielone podsmażone a dalej tak jak tu w przepisie i grzanki robie male kosteczki i dodaje do zupy na talerzu

    OdpowiedzUsuń
  2. Robie podobnie tylko ze dodaje mięso mielone podsmażone a dalej tak jak tu w przepisie i grzanki robie male kosteczki i dodaje do zupy na talerzu

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty