Porke

Publikuję dziś przepis na potrawę tradycyjną ;) w domu rodzinnym mojego męża.
Porke to ziemniaki z mąką.
Przygotowanie ich to sporo czasu i energii ale zapach gotowanych ziemniaków (jak z parnika) kojarzy się ze swojskim i spokojnym życiem.
Mój mąż uważa, że najlepiej smakują podawane z okrasą boczku a ja wybieram wersję z kefirem lub z zsiadłym mlekiem.

Polecam!


Porke


Składniki:

2 kg ziemniaków,
mąka pszenna,
30 dag boczku,
sól,
woda.


Wykonanie:

Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy w drobną kostkę.



Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie do momentu ich rozgotowania.
Następnie nieodcedzone ziemniaki posypujemy grubą (5 cm) warstwą mąki pszennej i gotujemy tak (nie mieszając!) przez 10-15 minut.



Garnek z ziemniakami i mąką przekładamy na podłogę (ostrożnie, żeby się nie poparzyć) i ubijamy bardzo dokładnie za pomocą tłuczka do ziemniaków.






Boczek kroimy w drobną kostkę i smażymy.



Kiedy tłuszcz się wytopi dodajemy nakładaną za pomocą łyżki porke.
Podsmażamy do momentu aż się zrumieni.




Smacznego!



Komentarze

  1. To są po prostu Prażuchy ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazw jest tak wiele... ale wszystkie wskazują na pyszne i bardzo syte danie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. no właśnie !!!

      Usuń
  2. u mnie w Łodzi nazywają się prażoki...przepis podobny ,podawane okraszone boczkiem z bigosem :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas na to się mówi,, prażuchy '' i do nich zawsze kapusta z główki gotowana mmm uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem i ja muszę spróbować z kapustą w roli głównej :) Dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. U nas w Czestochowie tez je się prażuchy okraszone boczuszkiem i do tego zalewajka pychotka:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmmmm zalewajka :) ale mi smaku narobiłaś :) czy masz jakiś sprawdzony przepis? Pozdrawiam

      Usuń
  5. Co to jest porke?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziemniaki z mąką :P najprostsza odpowiedź :) Zachęcam do wypróbowania i pozdrawiam!

      Usuń
  6. ja nazywam to danie Prażoki i też pokraszone daję osobno do Kapuśniaku z kiszonej kapusty zasypanego drobną kaszą jęczmienną..Pycha!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapusta z kaszą jęczmienną... brzmi strasznie zachęcająco. Za niedługo postaram się wypróbować Pani przepis, za który bardzo, bardzo dziękuję. Pozdrawiam!

      Usuń
  7. U nas to są prazoki (woj.świętokrzyskie, Mniów) Sa przepyszne zwłaszcza takie odgrzewane na patelce z chrupiaca skórką i boczkiem :) Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie słyszałam, że jest wiele nazw na tą pyszną potrawę. Ja pierwszy raz w życiu jadłam ją około 5 lat temu i mojej teściowej w Lipsku (woj. mazowieckie) i znam ją jako porka/porke. Nazwa nie jest ważna, ważne że pyszne! Pozdrawiam

      Usuń
  8. U nas to są prazoki (woj.świętokrzyskie) Sa przepyszne zwłaszcza takie odgrzewane na patelce z chrupiaca skórką i boczkiem :) Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszna potrwa. Siła w prostocie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty