Rolada kokosowa

Przedstawiam dziś przepis na roladę kokosową.

Przygotowanie rolady nie zajmuje dużo czasu i w gruncie rzeczy wcale nie jest takie trudne.

Wspominam o trudności ponieważ poniekąd chwalę się swoją pierwszą w życiu roladą (bałam się, że nie będę potrafiła jej zwinąć, że się pokruszy, itd).

Przepis na roladę dostałam od mojej przyjaciółki- najlepsiejszej z najlepsiejszych i taka jest właśnie ta rolada- najlepsiejsza z najlepsiejszych :)

Polecam!


 

Rolada kokosowa

 

Składniki:

250 g herbatników maślanych,
20 g gorzkiego kakao,
szklanka zimnej wody,
300 g margaryny,
100 g cukru pudru,
200 g wiórek kokosowych,
50 ml soku pomarańczowego.

Wykonanie:

Herbatniki drobno kruszymy.


Wodę gotujemy w rondelku, dodajemy kakao i 50 g margaryny.

Całość mieszamy do momentu rozpuszczenia się margaryny a następnie dodajemy pokruszone herbatniki.
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy łyżką.


250 g margaryny ucieramy, dodajemy cukier puder, wiórki kokosowe, sok pomarańczowy i miksujemy do momentu połączenia się składników.


Papier do pieczenia smarujemy delikatnie margaryną, nakładamy ciasto i rozwałkowujemy je.


Na ciasto nakładamy masę kokosową i delikatnie ją rozsmarowujemy.


Delikatnie zwijamy ciasto w roladę.


 

Roladę kokosową posypujemy wiórkami i wkładamy na kilka godzin do lodówki.


Porada:
Zamiast soku pomarańczowego możemy dodać do rolady kieliszek wódki.

 

Smacznego!

Komentarze

  1. Pyszna jest ta rolada, moja teściowa robi taką samą. Gorąco polecam!!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Roladę robiłam pierwszy raz i jest naprawdę pyszna. Może następnym razem zrobię jeszcze polewę czekoladową. Co o tym sądzisz?

      Usuń
  2. Rolada wygląda rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  3. A zamiast polewy czekoladowej jakąś białą ala biała czekolada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a może już na talerzyku polać likierem np. malibu?

      Usuń
  4. Zrobiłam jest dobra ale Lepsza była by pewnie z masła. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem i ja spróbuję z masłem :)

      Usuń
    2. :) he he to czekam na opinie. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Z malibu... Ten pomysł musze napewno wykorzystać ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie proszę dać znać jak wyszło :)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty