Kotlety ryżowe

W poszukiwaniu inspiracji kulinarnych przeglądałam różne ciekawe blogi i znalazłam przepis na kotlety ryżowe.
Przepis troszkę zmodyfikowałam i na obiad zrobiłam kotlety ryżowe z warzywami.
Przyznaję- bardzo smaczne!
Polecam!



Kotlety ryżowe


Składniki:

1 i 1/2 szklanki ryżu,
mały por,
1/2 papryki zielonej,
cebula,
2 marchewki,
pietruszka,
ziemniak,
1/2 małego selera,
sól,
pieprz,
1/2 łyżeczki słodkiej papryki,
1/2 łyżeczki ostrej papryki,
bułka tarta,
4 jajka,
olej.

Wykonanie:

Ryż gotujemy zgodnie z zaleceniami na opakowaniu, odcedzamy i studzimy.
Marchewki, pietruszkę, seler, ziemniaka obieramy, myjemy i kroimy na małą kostkę.


Warzywa gotujemy do miękkości i studzimy.
 Cebulę obieramy i kroimy w drobną kosteczkę, pora kroimy w cienkie talarki a paprykę w paseczki.


Cebulę, pora i paprykę podsmażamy na oleju i studzimy.
Wszystkie warzywa siekamy na mniejsze kawałki.


Ryż, ugotowane i podsmażone warzywa mieszamy, dodajemy 2 jajka i przyprawy.


Formujemy kotleciki które, obtaczamy w roztrzepanych jajkach a następnie w bułce tartej i smażymy na głębszym oleju z obu stron na złoty kolor.


 

 

Smacznego!



Komentarze

  1. Fajne! Kotlety ryżowe dotychczas robiłam tylko na sodko, na wytrawnie też mogą być pyszne :) Zapraszam serdecznie do mnie na KONKURS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i za zaproszenie. Zachęcam do wypróbowania przepisu. Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty