Wiejska tarta

Eksperymentowałam dzisiaj z tartą. 

Specjalistą jeśli chodzi o tarty jest moja mama- zawsze jej wychodzą pyszne, kruche i aromatyczne.

Postanowiłam i ja spróbować swoich sił i stworzyłam na obiad tartę wiejską.

Wyszła smaczna i sycąca ale i tak uważam, że mamy smakuje lepiej.

W końcu nie ma jak u mamy :)




Wiejska tarta

 

Składniki:

20 dag mąki,
10 dag masła,
3 łyżki wody,
szczypta soli,
2 ugotowane ziemniaki,
laska kiełbasy podwawelskiej,
cebula,
starty ser mozzarella.

Wykonanie:

Z mąki, masła, wody i soli zagniatamy ciasto.


 

Ciasto delikatnie rozwałkowujemy i przekładamy do formy na tartę.


Ugotowane, ostudzone i pokrojone w plastry ziemniaki układamy na tarcie.


Na ziemniaki kładziemy pokrojoną w talarki cebulę.


Kiełbasę kroimy na cienkie plastry i układamy na cebuli.


Całość posypujemy delikatnie startym serem mozzarella.


Tartę wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy 35 minut.

 

Smacznego!

Komentarze

Popularne posty