Ptysie z bitą śmietaną

Od zawsze uwielbiałam ptysie z bitą śmietaną ale najczęściej jadałam tylko te, kupione w cukierni.

Kiedyś próbowałam eksperymentować z domowymi ptysiami i ... nadawały się tylko to kosza.

Po latach powróciłam do tych pysznych ciastek z nowym i jak się okazuje bardzo dobrym przepisem.

 

 

Ptysie z bitą śmietaną


Składniki:

100 g masła,
125 g mąki pszennej,
sól,
cukier,
4 jajka,
400 ml śmietany kremówki,
2 łyżki cukru pudru,
masło orzechowe,
woda,
gorzka czekolada.


Wykonanie:

250 ml wody gotujemy w rondelku i roztapiamy w niej masło.
Mąkę musimy przesiać i dodajemy ją razem ze szczyptą soli i cukru do wody.


Całość energicznie mieszamy drewnianą łyżką do momentu aż ciasto zgęstnieje.



Do ostudzonego ciasta stopniowo dodajemy po jajku i miksujemy do uzyskania jednolitej masy.


Za pomocą rękawa lub szprycy wyciskamy okręgi 5 cm na wyłożoną papierem do pieczenia blachę.


Ptysie wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na około 25 minut.



Ostudzone ptysie kroimy w poprzek i podstawę smarujemy delikatnie masłem orzechowym.


Śmietanę kremówkę ubijamy i pod koniec dodajemy cukier puder.


Ponownie za pomocą rękawa lub szprycy wyciskamy śmietanę na posmarowaną masłem orzechowym podstawę ciastka.


W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę.


Na śmietanę nakładamy górną warstwę ciastka i smarujemy ją rozpuszczoną czekoladą.


Porada:
Zamiast masła orzechowego możemy użyć dżemu.

Smacznego!


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty