Pizza- pyszna!

Czas na pyszną pizzę!

Proponowany przepis jest prosty a pizza jest naprawdę smaczna. Ciasto jest cienkie i chrupiące.

Przepis otrzymałam od mojej dobrej koleżanki i odkąd go dostałam to tylko tą pizzę serwuję dla swoich domowników i gości.



Pizza  

 

Składniki:

Na ciasto:
2 szklanki mąki,
20 dag drożdży,
1 żółtko,
3/4 szklanki letniej wody,
1 łyżka cukru,
1 łyżeczka soli,
1 łyżka oleju.

Dodatki wedle uznania.
Do prezentowanej pizzy wykorzystałam:
kiełbasa,
papryka czerwona,
cebula,
pół puszki kukurydzy,
kostka żółtego sera,
ketchup.

Wykonanie:

Drożdże mieszkamy z cukrem i rozpuszczamy w wodzie.
Do roztworu dodajemy żółtko, sól i mąkę.
Zagniatamy ciasto drożdżowe i odstawiamy w ciepłe miejsce na 20 minut.
Następnie dodajemy łyżkę oleju i ponownie zagniatamy i odstawiamy na 20 minut.
Kiedy ciasto nam wyrośnie wałkujemy, układamy na blasze i podpiekamy 10 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.


Pizzę wyciągamy z piekarnika, smarujemy delikatnie ketchupem (2 łyżeczki na całe ciasto), układamy ulubione dodatki, posypujemy startym żółtym serem i wkładamy do piekarnika jeszcze na 25-30 minut.



Smacznego!

Komentarze

  1. Kocham pizzę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również! Mam nadzieję, że przedstawiony przepis nie zawiedzie Twoich oczekiwań!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty