Krokiety ze szpinakiem

Chciałam Wam dziś zaproponować krokiety ze szpinakiem. 

Podane z czerwonym barszczem do popicia to idealne danie na obiad.

Słów kilka o szpinaku....

Szpinak- przez jedynych kochany a innym przypomina okropną, zieloną papkę jaką serwowano na stołówkach 

w przedszkolach/szkołach.

Przyznam, że i ja polubiłam szpinak dopiero parę lat temu i zaraziłam sympatią do niego mojego męża.

Warto dodać, że szpinak to cenne źródło żelaza i zalecany jest dla osób które mają problemy z nadciśnieniem.

Morał z tego taki, że szpinak jest pyszny i zdrowy!

Uwielbiam szpinak a Wy?

 

 

Krokiety ze szpinakiem

 

Składniki:

15 dag mąki,
2 jajka,
3/4 szklanki mleka,
3/4 szklanki wody,
450 g mrożonego szpinaku,
2 ząbki czosnku,
10 dag sera żółtego,
sól,
pieprz,
smalec (lub inny tłuszcz do smażenia),
olej.


Wykonanie:

Jedno jajko musimy roztrzepać z mlekiem oraz wodą i stopniowo dodajemy mąkę i szczyptę soli.


Na rozgrzaną, posmarowaną tłuszczem patelnię wlewamy niewielką ilość ciasta i  smażymy naleśniki z obu stron.



Do garnuszka wlewamy niewielką ilość wody (tak, aby woda przykryła tylko dno garnka) i wrzucamy szpinak.  
Gotujemy na małym ogniu, często mieszając. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, sól, pieprz i 1 łyżeczkę bułki tartej.
Całość dokładnie mieszamy.

Na naleśnika nakładamy łyżkę szpinaku, posypujemy startym żółtym serem i zawijamy w krokieta.


Krokiety maczamy w roztrzepanym jajku, obtaczamy w bułce tartej i kładziemy na rozgrzaną patelnię z olejem.
Smażymy z obu stron do zarumienienia bułki tartej.

Powyższy przepis wystarcza na wykonanie 8-9 krokietów.

Smacznego!   

Komentarze

Popularne posty